mgr Adam Jaronicki

jaronicki-2Adam Jaronicki  ; mgr inż. elektronik (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)  oraz (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej). Od 1998 r. nauczyciel oraz informatyk w społecznym liceum ogólnokształcącym oraz gimnazjum, gdzie opracował i wdrożył autorskie programy nauczania oraz metody aktywizacji pracy lekcyjnej. Współpracuje z ośrodkami metodycznymi oraz uczelniami wyższymi w zakresie przygotowywania materiałów dydaktycznych oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych. Od 2007 r. współpracuje z firmą Pilch z Ustronia, produkującą drewniane zabawki i pomoce dydaktyczne. Autor książek o tematyce komputerowej, przybliżających obsługę pakietów biurowych Microsoft Office oraz OpenOffice (Wydawnictwo Helion), a także książek dedykowanych seniorom, a poświęconych obsłudze komputera, korzystaniu z Internetu oraz aplikacji biurowych (Wydawnictwo Szkolne PWN, ParkEdukacja). Autor cyklu artykułów publikowanych na łamach czasopisma komputerowego „Enter” oraz specjalistycznego czasopisma komputerowego „Linux Plus”. Popularyzator technologii informacyjnych oraz podstaw programowania we wszystkich grupach wiekowych, jako niestrudzony nauczyciel-innowator oraz pomysłodawca i współtwórca prywatnej szkoły komputerowej.

Opinia

Drodzy Rodzice, Szanowni Nauczyciele!
Jestem rodzicem i nauczycielem. Mój synek Miłosz, mając niespełna trzy i pół roku, otrzymał EduMATRIX. Po pół roku naszej wspólnej zabawy (ale również i nauki!) czyta literki oraz układa je, tworząc napisy, odczytuje i układa liczby dwucyfrowe, zaś w przypadku liczb jednocyfrowych rozumie ich wartości i kolejność, a także potrafi dodawać oraz odejmować o jeden. Z pomocą rodzica rozwiązuje proste zadania tekstowe (np. takie, w których należy poukładać odpowiednią ilość kolorowych bloczków czerwonych i zielonych reprezentujących jabłka dojrzałe i niedojrzałe, po czym podać całkowitą ich ilość).
Miłosz lubi rzucać kostki, losując cyfry, litery oraz kolory i zapamiętywać wyniki losowania poprzez ułożenie bloczka w danym kolorze na odpowiedniej pozycji planszy. W ten sposób przyswoił sobie umiejętność posługiwania się systemem współrzędnych na płaszczyźnie.
EduMATRIX pobudził kreatywność i aktywność dziecka, przy okazji odsuwając tablet i telewizor na dalszy plan. Wymyślając kolejne funkcje edukacyjne EduMATRIX nawet nie przypuszczałem, że tak pozytywnie wpłynie to na wczesną edukację mojego synka.

PILCH © 2016